Jumaat, 23 Julai 2010

aku masih lagi melihat dia

entah la. macam mana dia boleh lupekan aku begitu senang jer. ak dah cuba untuk melupakan dia. tapi tak boleh, hati ni sentiasa rindu kan dia. tadi dia baru balik dari wakaf che yeh, ikuti program seed. dia turun jer bus kat depan umk aku dah dapat detect dia.walaupun xade lampu kat situ,walaupun jauh.tapi dari jendela tingkap ku, aku nampak dia jelas. aku ikuti langkah dia..langkah demi langkah, aku nampak bagaimana dia mengenyeh mata nya. mungkin mengantuk,letih pusing2 wakaf che yeh. aku ikuti dia sampai lah bayangan dia lenyap di balik bangunan block asrama..

kenapa susah untuk hati ini melupakan dia? kenapa susah hati ini untuk membenci dia? kenapa jantung ini berdengup kencang apabila berhadapan dengan dia. kenapa? kenapa?

ya ALLAH bantu lah hamba mu ini..tunjukilah hambamu ini jalan yang benar..

2 orang mengomen:

gee berkata...

sy xpenah jumpa lelaki yg bersedih kerana kehilangan perempuan mcm ni... sebaliknya lelaki ramai yg tinggalkan pompuan... tanpa rasa sedih pun... adakah hilangnya perasaan cinta dihati lelaki begitu mudah... tp kenapa?? dimanakah silapnya seorg perempuan yg begitu setia... sobsobsob

inSan leMoh sEgalo2nyo berkata...

bukan semua lelaki begitu gee.. sebenarnya perkara nie berlaku kerana niat dan sebab kenapa seseorng itu mencintai seorang hamba ALLAH itu. bila cintanya ikhlas, bila cintanya suci, bila cintanya bukan berlandaskan nafsu semata2 maka dia akan menghargai cinta itu sedalam2nya. sebab tu lah bila cinta itu dihampakan dia akan mengalami kesakitan yang amat..kesakitan yang pedih..tetapi dia masih mengharapkan cinta itu kembali kepangkuannya.
dah menjadi adat dunia, tak akan kekal selama2nya. hanya cinta ALLAH akan terus berkekalan sehingga akhirnya..

Catat Ulasan

 
Copyright (c) 2010 rimbun menghijau. Design by WPThemes Expert
Themes By Buy My Themes And Cheap Conveyancing.