Ahad, 11 Julai 2010

new chapter...

hari ni bermula bab baru dalam hidup ku. takut jugak nok hadapi sem baru nie. macam2 lah awek, subject baru, pensyarah baru, kawan2.sem n lagi banyok cabaran yang harus aku tempuhi. untuk tempuhi cavaran tu ak langsung xade persedian yang lengkap. dah la dlm cuti hidup aku amat lara. terumbang ambik dek tiuupan angin nafsu ngn bisikab syaitan. berape kal;i solat ak tinggal. sedih jugak lah. bukan sedih jugak, tapi amat menyedikan.

ape la persediaanku untuk menempuhi cabaran yang mendatang nie. semalam baru aku sedar....betapa telah ak tersesat dari jalan yang benar. aku nak kembali kepangkuan-NYA.

azan subuh dah mendayu..
sedih pulak rase di kalbu.
mane taknye dah lame aku tak menyembah-MU.
ketika mane kokokan ayam berlagu.
aku kembali kepada MU..

assolatukhairum minannaum...

bangun aku dari lamunan, syitan membelenggu...
akan ku gagahkan diri menundukkan nafsu..
 ya RAB bantunilah aku...
aku ingin kembali kejalan-MU..



jom solat subuh kat surau umk......... :p

1 orang mengomen:

inSan leMoh sEgalo2nyo berkata...

aku oyak doh.... bnyok cabare perlu dtempuhi.
mano toknyo,tadi aku punyr la semangat nak g surau umk. sambil turun anak tangga dari aras 2 n betis tibe2 jadi sengal..sakit giler, nak melangkah pun nak menjerit rasenyer...tapi ak gagahkan jugak nak gi solat kat suarau sesampainyer kat pondok pak gurd tibe2 dari jauh kelihatan suatu bayang2 manusia berjalan menghampiriku. hati aku dah tap sdap dah... bile bayang tu kelihatan jelas dihadapan ku..aku berftanya "sutau tutup ko?"
mmg betul lah firasat ku surau tutup. jadi aku pun berlari naik kebilik mnambil kunci moto untuk kemasjid as-salam. ya ALLAH, rtuhan la tahu betape sakitnyer kaki ini..solat pun tak husuk syakit giler2....
ya ALLAH, adakah ini gambaran cabaran yang akan aku harungi sepanjang sem ini????

Catat Ulasan

 
Copyright (c) 2010 rimbun menghijau. Design by WPThemes Expert
Themes By Buy My Themes And Cheap Conveyancing.