Isnin, 17 Januari 2011

aper aku belajar kt UMK?

assalamualaikum.....
ni aku nk beritau korang betape bestnyer belajor geoscience n..
logo n aku wat sendiri, tak ader kaitan sama ada hidup atau pun mati. agak comel kan. lambang bumi tu aper yang kami belajar sebenarnyer. semua nyer tentang bumi yang telah diciptakan ALLAH lebih kurang 4.6 billion tahun dahulu atau pun lebih.

huruf E dan O yg hilang berada didalam gabungn lambang bumi dan huruf G. simbol bumi yg berbentuk GEOID itu manggantikan O. manakalau E terbalik (e terbalik) berada didalam huruf G. ini menggambarkan  pengkhususan kami adalah mencari aper yng tersembunyi didalam bumi itu sendiri :)

manakala tulisan yng brwarne coklat plak melambangkn warna tanah yang mana menjadi kawan yang teramat rapat dengn kami dlm mendalami ilmu geoscience ini.

Universiti yg agak terpisah dgh Malausia Kelantan pula menggambarkan  betapa susahnye kelantan ingin mempunyai sebuah Universiti sedang kan perancangn telah dibuat 6-7 tahun dahulu lagi. biasa lah kerajaan xnk buat pembangunan di kelantan. kerajaan berat sebelah.tap oleh kerana desakan..terpakso lah dio ;p
simpangDua benci kerajaan korap..

bila belajar GEOSCIENCE n  la aper yg paling utama kiter akan dapat..dapat mengetahui sejarah penciptaan bumi. macam mana ALLAH jadikn bumi yng mana kejadiannya begitu complex dgn begitu mudah sekali. kun faya kun, jadilah maka ia pun terjadi. hebat nyer ALLAH tuhan sekalian alam. mmg kiter boleh merasai betapa susahnyer, betapa payah nya bumi n nk terbentuk. mcm mn asalnye bumi ini. berapa banyak perubahan yg berlaku. kita akan sedar siapakah DIA ALLAH yg sebenarnya. betapa agung-NYA kekuasaan-NYA. kita akan sedar hakikat penciptaan kiter kat dunia. kita akan sedar dan insaf atas segala dosa yg kiter lakukn. kita akan menjadi lebih beriman. insyallah.
S.B.G. = SEMUA BUDAK GANAS

moga kasih sayang antara kami sentia terjalin

semester n sakit sikit..aku belajar geochemistry, geophysic, setratigraphy, earth system. ni la antara subjek2 yg kritikal sem n.

aku perlu berunah untuk berjaya. bukan hngat tahi ayam dh ni :)
kami semua nk 4 flat :)

0 orang mengomen:

Catat Ulasan

 
Copyright (c) 2010 rimbun menghijau. Design by WPThemes Expert
Themes By Buy My Themes And Cheap Conveyancing.