Selasa, 11 Januari 2011

kenape aku ubah name blog aku ""simpang DUA"

assalamualaikum :)

korang dh makan pagi n? aku dh makan hua..hua..pagi n aku nk cerite kenape aku tukar name blog aku. emm.. alkisah~ maka tersebutlah kisah~ :p

korang kan tahu masalah aku, jadi kerana tidak dapat menanggyng bebanan ini aku pun pegi la jumpe counselor, puan mastura name die. sangat baik dan lemah lembut. so macam2 lah kiteorang lakukan bersama (sesi kaunseling k... :p)

aku rase lege cikit. aku dapat 3 bende berharga dalam sesi kaunseling ngan paun mas.
  1. aku sebenarnye paling sayang kat umi aku
  2. fatimah sebenarnya takut kat aku, takut aku masih menaruh harapan kat dia
  3. perkataan mampu mempengaruhi diri kiter :)
mengikut pengalaman dan pengetahuan paun mas, die menasihati aku agar menggunakan perkataan yang positife dalam hidup aku. jangan merendah diri. kerana dengan perkataan yang negetive kiter turut akan menjadi negetinve.  ok lah sebagai contoh..
bila kita mendapat pointer rendah aper yang akan kiter cakap? biasanya
  1. emm..aku mmg mcm n
  2. biase lah ramai lagi yg lagi rendah dari aku
  3. kenape aku selalu dpt rendah padahal orang lain dapat tinggi
  4. ni bukan markah aku, cikgu yang salah mark
korang agak2 aper yang budak no.1 & 2 buat lepas masuk sem baru? die akan terus kekal ngn perangai lama die. dia tak akaan berubah.

bagi budak 3 & 4 pulak, walau pun die nampak tak bersyukur, tetapi bile mula sem baru die akan berusaha untuk mendapatkn ape yang die nak. manusia n kadang perlukan tekanan untuk melonjak kehadapan. kata-kata tekanan dan positive memainkan peranan dlm menetukan kejayaan :)

merendah diri dalam sesetengah hal boleh la.. tapi jgn dalam semua hal.. so, sebab tu la aku tukar name blog aku n, dari "insanlemoh" kepada "simpangDUA". :))

jadi kenape aku pilih simpang dua??
kerana dalam hidup n kiter hanyer ader 2 pilihan.
  1. baik
  2. jahat
kiter mampu membuat pilihan. semua terserah kepada kite :) ader 2 pilihan jer, tak ader yang ketiga.  n untuk mengingatkn korang dan jugak diri aku..

n la sebab anape aku tukar name :)

0 orang mengomen:

Catat Ulasan

 
Copyright (c) 2010 rimbun menghijau. Design by WPThemes Expert
Themes By Buy My Themes And Cheap Conveyancing.