Selasa, 22 Mac 2011

rindu BLOG :)

assalamualaikum :)

indah sungguh mentari pagi
        menyinari dunia dari muram gelap gulita
sudah lama tidak ku singgah di blog ku ini
        rasa rindu menggamit duka

dah lamakan aku tak update blog n. bukan ape tapi rase macam malas, banyak buat bende tak berfaedah. adoi betapa celakanye aku ni.

ummatku yang paling cemerlang adalah hari ini lebih baik dari semalam
siapa yang hari ini lebih teruk dari semalam dia tergolong dalam golongan yang rugi
dan siapa yang hari ini lebih teruk dari semalam dia adalah golongan yang celaka

lebih kurang la hadith dari Rasulullah. bukan tony blair yang cakap, bukan mahathir, bukan pak lah, bukan najib, bukan anuar, bukan tok guru.

aku sedar batapa aku ni telah banyak membazir masa

masa itu bagaikan pedang
jika kamu tidak memotongnya
maka dia akan memotong mu
 kalu lah masa tu betol2 pedang dah lama aku mati huhuhu... tapi tak apa sebab
manusia ni bukan ye lembu,
kalu kita suruh lembu berubah jangan makan rumput.
suruh mereka makan pizza plak, sampai mampus tak akan berjaya.
tapi manusia lain. manusia boleh berubah.

betol kawan aku kate. manusia boleh berubah. sebab tu ALLAH berfirman
aku ciptakan manusia dengan sebaik-baik kejadian

jadi jangan terus berduka atas kesilapan yang lalu. apa yang penting kita jadikan yang lepas sebagai pengajaran, bangun dan terus melangkah kehadapan.

manusia n kalu dia buat 2 perkara maka dia pasti akan berjaya dalam hidup.
  1. sebelum tido muhasabah diri anda
  2. bangun tido tekadkan bukan saja niat tapi azzam untuk berjaya pada hari tu.
aku yakin dan berani pertaruhkan jari kelingking aku dengan izin ALLAH berjaya lah manusia tu. 



jom menuju kejayaan dengan menaiki kereta batman lagi cepat sampai


4 orang mengomen:

SHAFIDA berkata...

COME GAMBAR NAIK MOTO TUH..NAK MEREMPIT MANO HENG....

HEHEHEH, BULEHLAA BAGUN TIDO TU TEKAD KAN AZAM DAN LURUSKAN NIAT..TAPI KALU SOLAT SUBH LEWAT ...XDEA NAK TEKAD KAN AZAM DAH.
JADI TEKADKAN AZAM BAGUN SUBUH AWAL SUBUH N INSYAALLAH JIKA SUBUH KITA LUNAS DENGAN SEMPURNA HARI TERSEBUT AKAN DILUNASI JUA..

@JIKA KITA MENJAGA HUBUNGAN KITA DENGAN ALLAH, JANGAN RISAUKAN HUBUNGAN KITA DENGAN MANUSIA SEJAGAT...@

simpangSIUR berkata...

hehehe insyallah.
akan ku usahakan ya mbak :)

Nurdiyana Shakina Ameera berkata...

klcc.. kan?

simpangSIUR berkata...

haha..anda mmg tepat. kat suria tinggat atas sekali, ingt budak2 jer ker boleh naik bende n :P

Catat Ulasan

 
Copyright (c) 2010 rimbun menghijau. Design by WPThemes Expert
Themes By Buy My Themes And Cheap Conveyancing.