Sabtu, 8 Oktober 2011

PAS beragan besar

اسلام عليكم

pada aku PAS (parti islam semalaysia) ni merupaka sebuah parti yang berangan-angan besar. nak tegakkan islam di bumi melayu. tidakkah mereka tahu yang malaysia ni di perintah oleh BN yang tersangat lah sekular? apa yang PAS ader untuk melawan mereka yang memiliki semua hasil mahsul negara yang tak ternilai banyak nyer?

cube tengok pembangunan yang ader kat kelantan ngn negeri-negeri lain? jauh beze nyer. negeri lain dapat bantuan kerajaan pusat. tapi kelantan bantuan sampai kat JPP. disekat dari kerajaan, kenape? mereka kater takut PAS bazirkan.

tengok macam terengganu jalan raye 3-4 line. kelantan ader aper? jalan persekutuan pun kecik nak mampus. satu lorong jer, sbb tu kadar kemalangan meningkat. tambah2 lagi lebuh rase gua musang- kuala krai. terengganu dapat royalti petroleum. kelantan?? abuk pun tarak.

masyarakat sekarang lebih kebendaan, mereka nak tengok ape yang wakil rakyat mereka dapat bagi dekat mereka depan2. contoh, bila mereka pangkah seseorang wakil rakyat, mereka akan dapat beras ke sekilo, atau duit 50 ker. mereka tak pikir pun dari segi insaniah, dari segi keilmuan, dari segi masa hadapan. apa yang penting sokong umno boleh buku teks percume, dapat baja subsidi, dapat wang ehsan. tu lah menteliti kebanyakan rakyat malaysia (bukan semua).

aper yang PAS mampu beri? rakyat malaysia ni materialistik (bukan semua) dan itulah yang cube di manipulasikan dalam budget masing-masing, BN mahupun PAKATAN. gula2 pilihan raya, orang kater. sokong PR setiap isi rumah pendapatan rendah dapat rm1000 setahun. undi BN dapat rm500. menggunakan selogan untuk rakyat..rakyat didahulukan.

PAKATAN, mansuh semua yuran pendidikan dari kecik sampai pHD
BN, mansuh yuran pendidikan dari kecik sampai menengah setiap pelajar uni dapat rm200

ni lah cara pakatan nk pancing undi, mereka kene letak gula-gula dalam budget sebab mereka tahu masyarakat malaysia terutamanya melayu, peribumi(org cina tak, mereka lebih matang berpolitik dari kaum lain) memang berpikiran kebendaan (bukan semua). adakah boleh kiter same kan mereka? BN - PAKATAN..PAKATAN - BN.

tapi PAS memamng berangan-angan tinggi, nak tegakkan HUDUD. macam mane nk tegakkan hudud kat malaysia kalu DAP awal-awal lagi kater "langkah mayat aku"? adakah PAS akan gadaikan agan-angan menagakkan islam dibumi malaysia untuk DAP? atau PAS tetap berdegil untuk menegakkan islam dan hudud sehingga sanggup meretakkan hubungan antara PAKATAN RAKYAT???

kalu UMNO memang aku tak nampak pun cita-cita atau terdetik dihati mereka nak tegakkan islam sebab bagi mereka itu mustahil. tapi PAS lain, tetap terus berangan-angan. sama-sama mengaku islam, sama-sama mengaku ALLAH itu tuhan. tapi satu tak henti-henti berangan-angan nak tegakkan islam satu awal-awal lagi memahami realiti yang mereka percayai iaitu islam mustahil dapat ditegakkan di bumi malaysia.

dengan isu anwar suke meliwat, tak habis tu anwar tempah pelacur, anwar sokong yahudi. tu baru anwar. nik aziz pulak.

nik aziz ulamak pembohong, memanipulasi quran, membuat fatwa sesuka hati, sanggup gadaikan islam demi memerintah malaysia, tunduk dgn DAP.

memang PAS sebuah parti yang suke berangan-angan, yang tak pernah mempercayai realiti yang dibentuk BN bahawa islam dalam malaysia adalah mustahil. sekadar lambang dan agama rasmi , tak lebih dari tu.

PAS terus berangan-angan...

jom layan 18SX



     
Ahli bedah saraf dari Hospital San Antonio, Amerika Syarikat, Donald L. Hilton Jr MD mengatakan bahawa ketagihan mengakibatkan otak bahagian tengah depan yang disebut Ventral Tegmental Area (VTA) secara fiziknya mengecil.

“Pornografi menimbulkan perubahan tetap pada neorotransmiter dan melemahkan fungsi kawalan. Ini yang membuat orang-orang yang sudah kecanduan tidak dapat lagi mengawal perilakunya,” kata Hilton serta menambah bahawa ketagihan pornografi juga menimbulkan gangguan memori. Keadaan itu, tidak terjadi secara cepat dalam waktu singkat namun melalui beberapa tahap yakni kecanduan yang ditandai dengan tindakan impulsif, ekskalasi kecanduan, desensitisasi dan akhirnya penurunan perilaku.

“Dan kerosakan otak akibat kecanduan pornografi adalah yang paling berat, lebih berat dari kecanduan kokain (dadah).”


12 fatamorgana tentang pornografi yang terlanjur tercipta secara tidak sengaja oleh otak kita:

1. Pornografi memberi makan pada 'keinginan mata' dan 'keinginan daging' yang tidak akan pernah dapat dipuaskan. Pornografi hanya akan membuat ‘penontonnya’ minta tambah, tambah, dan tambah lagi.

Dengan mudah, pornografi memperbodohkan orang dengan nafsunya dan membuka pintu terhadap segala jenis kejahatan seperti kemarahan, penyiksaaan, kekerasan, kepahitan, kebohongan, iri hati, pemaksaan, dan keegoan. Kekuatan tersembunyi disebalik pornografi akan menunjukkan dirinya pada ketika orang yang sudah terlibat berusaha menghentikan kebiasaannya. Tanpa bantuan, biasanya orang itu tidak berdaya untuk melepaskan diri.

2. Pornografi membuat cara berfikir seseorang menjadi penuh dengan seks semata. Fikiran seks akan menguasai alam bawah sedar mereka. Gambar berbau seks akan melekat pada otak mereka, sehingga pada ketika seseorang memutuskan untuk berhenti melihat pornografi pun, gambar-gambar yang pernah dia lihat dimasa lalu akan bertahan sampai beberapa tahun bahkan selama-lamanya. ( ni la yang orang kater otak kuning)

3. Pornografi menjadi medan promosi terhadap praktik seksual yang menyimpang. Contohnya, laman porno internet biasanya terhubung dengan laman porno yang lebih progresif seperti homoseks, pornografi kanak-kanak, seks dengan haiwan (bestiality), perkosaan, seks dengan kekerasan dan lainnya.

Ini akan membuat orang-orang tertentu terganggu secara mental dan tercabar untuk mencubanya. Dengan demikian, makin banyaklah perilaku seks menyimpang dalam masyarakat.

4. Pornografi membuat seseorang terpicu untuk lebih suka melayani diri sendiri dibanding orang lain. Masturbasi / onani adalah contohnya. Ini adalah tindakan pemenuhan nafsu peribadi yang dapat membuat seseorang sulit menerima dan memberi cinta yang sebenarnya pada orang lain. Pornografi biasanya membuat orang kecanduan masturbasi / onani.

5. Pornografi akan membawa seseorang terhadap penggunaan waktu dan wang dengan sangat buruk. Sedikit ada waktu terluang atau wang lebih, akan dihabiskan untuk memuaskan hawa nafsunya.

6. Dengan sering melihat laman porno atau membeli filem / majalah porno, orang-orang tersebut mendukung perkembangan industri pornografi yang biasanya dikelola oleh 'kejahatan terorganisasi' yang mencari wang dengan cara haram.

7. Terbiasa melihat pornografi akan merosakkan hubungan orang tersebut dengan sekelilingnya, dalam hal ini keluarga atau orang-orang terdekatnya.

Pada hubungan kekasih, hubungan yang berkembang menjadi tidak sihat. Orang yang terlibat pornografi akan menyalahkan kekasihnya pada tindakan-tindakan seksual yang mereka lakukan. Padahal masalah itu terdapat pada peribadinya sendiri, dan pasangannya adalah si ‘mangsa’. Pada pasangan yang telah menikah, ini akan memicu ketidakpuasan seksual dan praktik seksual yang menyimpang sehingga mengarah ke arah ketidakharmonian keluarga, bahkan perceraian.

8. Dalam banyak kes, pornografi membuat seseorang kehilangan daya kerjanya. Yang sebelumnya aktif dan kreatif boleh menjadi tidak fokus dalam pekerjaan.

9. Pornografi dapat merosak hubungan seksual dengan pasangan kerana terbiasa membayangkan orang lain dalam hubungan seksual.

Imaginasi adalah salah satu kesan pornografi yang sangat kuat. Nilai dan kemurnian seksual sesungguhnya menjadi rosak.

10. Melihat pornografi akan membuat seseorang menjadi sering berbohong.

Orang yang terikat dengan pornografi akan menyimpan kebiasaannya ini sebagai rahsia, sehingga dengan berbohong dia dapat menyembunyikan rasa malunya dan menghindari kritik dari lingkungannya. Ke mana pun dia pergi, dia akan cenderung memakai ‘topeng’.

11. Pornografi akan membawa seseorang pada konsekuensi spiritual yang serius.

Tekanan dan kebingungan akan memenuhi hidupnya. Pornografi membawa kekuatan jahat yang akan mengawal dan mendominasi penontonnya. Sekali saja seseorang melihat pornografi, itu akan membawanya semakin dalam. Nilai moral yang benar makin lama makin pudar, sehingga timbul standard ganda yang membingungkan.

12. Pornografi akan membuat seseorang mempercayai semua kebohongan yang ditawarkan oleh pornografi sendiri.

Contoh kebohongan yang ditawarkan ialah :

a. Kebebasan seksual = kebahagiaan.
b. Penyimpangan seksual = normal.
c. Bila-bila saja melampiaskan keperluan seksual = hal yang benar dan wajar.
d. Setiap hari masturbasi = sihat.
e. Pornografi = tidak menyakiti siapa pun.
f. Bintang porno = orang paling bahagia di dunia.
g. dll.

p/s: dunia jer tuh.. tipu daya jer



lelaki lembut kah aku?


اسلام عليكم ورهمة الله وبركاته


lama aku tak post blog bukan aper malas, dan laptop aku hilang. kene curi :'( tak aper lah moga ALLAH gantikan dengan yang lebih baik lagi.

bila aku baca balik blog aku ni, baru aku sedar. bahawa aku ni adalah lelaki yang emo, jiwwang, lembut, lemah. jadi aku pun rasa dan berazam nak jadik lelaki sejati. aku akan mulai menulis sesuatu yang lebih bermanafaat dan berguna kepada agama, negara dan dunia.

aku nak menulis sesuatu yang menarik dan boleh membantu orang lain. dah tak nak dah berjiwwe-jiwe nih buat malu ajer. mungkin bab aku n tak matang lagi kot, terlalu mengikut nafsu dan hati. cepat melatah dengan keadaaan sekeliling.

aku baru sedar :) hehe.. teruk2 tapi masih belum terlambatkan :) so from now i will change :) untuk artikel pertama ni aku petik dari kakak aku :) artikel yang berkait rapat dengan remaje. "nak tenok 18 sex "


p/s : dah beraoe banyak kali aku nak berubah tak jadik2
 
Copyright (c) 2010 rimbun menghijau. Design by WPThemes Expert
Themes By Buy My Themes And Cheap Conveyancing.