Sabtu, 8 Oktober 2011

PAS beragan besar

اسلام عليكم

pada aku PAS (parti islam semalaysia) ni merupaka sebuah parti yang berangan-angan besar. nak tegakkan islam di bumi melayu. tidakkah mereka tahu yang malaysia ni di perintah oleh BN yang tersangat lah sekular? apa yang PAS ader untuk melawan mereka yang memiliki semua hasil mahsul negara yang tak ternilai banyak nyer?

cube tengok pembangunan yang ader kat kelantan ngn negeri-negeri lain? jauh beze nyer. negeri lain dapat bantuan kerajaan pusat. tapi kelantan bantuan sampai kat JPP. disekat dari kerajaan, kenape? mereka kater takut PAS bazirkan.

tengok macam terengganu jalan raye 3-4 line. kelantan ader aper? jalan persekutuan pun kecik nak mampus. satu lorong jer, sbb tu kadar kemalangan meningkat. tambah2 lagi lebuh rase gua musang- kuala krai. terengganu dapat royalti petroleum. kelantan?? abuk pun tarak.

masyarakat sekarang lebih kebendaan, mereka nak tengok ape yang wakil rakyat mereka dapat bagi dekat mereka depan2. contoh, bila mereka pangkah seseorang wakil rakyat, mereka akan dapat beras ke sekilo, atau duit 50 ker. mereka tak pikir pun dari segi insaniah, dari segi keilmuan, dari segi masa hadapan. apa yang penting sokong umno boleh buku teks percume, dapat baja subsidi, dapat wang ehsan. tu lah menteliti kebanyakan rakyat malaysia (bukan semua).

aper yang PAS mampu beri? rakyat malaysia ni materialistik (bukan semua) dan itulah yang cube di manipulasikan dalam budget masing-masing, BN mahupun PAKATAN. gula2 pilihan raya, orang kater. sokong PR setiap isi rumah pendapatan rendah dapat rm1000 setahun. undi BN dapat rm500. menggunakan selogan untuk rakyat..rakyat didahulukan.

PAKATAN, mansuh semua yuran pendidikan dari kecik sampai pHD
BN, mansuh yuran pendidikan dari kecik sampai menengah setiap pelajar uni dapat rm200

ni lah cara pakatan nk pancing undi, mereka kene letak gula-gula dalam budget sebab mereka tahu masyarakat malaysia terutamanya melayu, peribumi(org cina tak, mereka lebih matang berpolitik dari kaum lain) memang berpikiran kebendaan (bukan semua). adakah boleh kiter same kan mereka? BN - PAKATAN..PAKATAN - BN.

tapi PAS memamng berangan-angan tinggi, nak tegakkan HUDUD. macam mane nk tegakkan hudud kat malaysia kalu DAP awal-awal lagi kater "langkah mayat aku"? adakah PAS akan gadaikan agan-angan menagakkan islam dibumi malaysia untuk DAP? atau PAS tetap berdegil untuk menegakkan islam dan hudud sehingga sanggup meretakkan hubungan antara PAKATAN RAKYAT???

kalu UMNO memang aku tak nampak pun cita-cita atau terdetik dihati mereka nak tegakkan islam sebab bagi mereka itu mustahil. tapi PAS lain, tetap terus berangan-angan. sama-sama mengaku islam, sama-sama mengaku ALLAH itu tuhan. tapi satu tak henti-henti berangan-angan nak tegakkan islam satu awal-awal lagi memahami realiti yang mereka percayai iaitu islam mustahil dapat ditegakkan di bumi malaysia.

dengan isu anwar suke meliwat, tak habis tu anwar tempah pelacur, anwar sokong yahudi. tu baru anwar. nik aziz pulak.

nik aziz ulamak pembohong, memanipulasi quran, membuat fatwa sesuka hati, sanggup gadaikan islam demi memerintah malaysia, tunduk dgn DAP.

memang PAS sebuah parti yang suke berangan-angan, yang tak pernah mempercayai realiti yang dibentuk BN bahawa islam dalam malaysia adalah mustahil. sekadar lambang dan agama rasmi , tak lebih dari tu.

PAS terus berangan-angan...

0 orang mengomen:

Catat Ulasan

 
Copyright (c) 2010 rimbun menghijau. Design by WPThemes Expert
Themes By Buy My Themes And Cheap Conveyancing.