Isnin, 19 Mac 2012

bangkitnye NOSTALGIA

kita semua ade mase silam kan. ade yang membuatkan kita bahagia, ade pulak yang buat kan kita sedih. semalam merupakan hari yang membangkit kan segala nostalgia sedih ambo. sampai hari nim pun masih terbawak-bawak.

semalam nak dijadikan cerite ambo jumpa bapak ambo buat kali pertama setelah hampir 2 bulan ambo tak jumpe dia. jumpa dia masa turun pejabat, dia naik dengan bini no.2 dia. bini dia duk dukung anak dia merangkap adik tiri aku. nama apa entah, taufik ker.. emm lantak lah kan.

bila terserempak ambo tergamam, lidah jadi kelu. dari rona muka dia dia pun nampak agak terkejut. tapi masing-masing senyap diam seribu bahasa. ambo keluar lif, dan die masuk lift. lift tutup terus hilang dari pandangan.

ambo jadik heran, kenape die senyap jer. pikir punye pikir datang la beberapa teori kenape dia tak tegur ambo :
  
  1.    die terkejut jugak tengok ambo
  2.    die takut nanti kalu dio tegur ambo ambo tinggi kn suare 
  3.    takut nanti ambo serang anak dan bini dia
haha.. tak tahu lah apa yang dia pikir. tapi ambo masa tu memang kaku. macam kena pukau terkejut berok. nasib baik tak ada heart attack.

entah lah apa yang ambo raso masa tu. sedih, gembire, geram, marah. tak tahu lah.. terkenang masa-masa lalu :) malas nak jumpo dia ambo naik tingkat 9 duk dalam bilik mesyuarat. solat zohor pun situ. duk situ sampai tertidur.

 tengah syok-syok ambo tido, tiba-tiba ada entah la makhluk ape duk miss call 2-3 kali. terjaga lah ambo kerana miss call itu. tengok msg :
i fatimah, sory ganggu
tersirap darah ambo mendengar itu. nape mamat nim msg ambo. mungkin dulu mase masih berkasih-kasih ngan dia dulu. ade lelaki nak kacau dia. tu yang dia bagi no. ambo. tak pun dia saja jer nak sakit kan hati ambo. tok tahu lah. 

teringat lak nostalgia lama ngan budak tuh :( dalam satu hari 2-3 nostalgia sedih menimpa.







sampai la malam ni perasaan tu tak hilang lagi. ambo belum stabil lagi ni. ya ALLAH lindungi lah aku dari perasaan gundah gulana. kuat kan lah hati ini ya ALLAH.


p/s: nak hidup dengan ceria nabi ada ajar kita doa untuk mengelakkan 7 perkara yang akan menyebabkan hati menjadi duka dan gundah gulana :) amal kan setiap pagi dan petang yer... nak senang bace jer makthurat tu

3 orang mengomen:

SHAFIDA berkata...

tuko patimah...xcomei mano..ambo lagi comei.....ambo nk cari hok molek jadi adik ipar ambo..bo belah tuh....mintak simpanglaa....xrela i dr h#jadi adik ipar....xlayak ehhhhh

shafidamama.blogspot.com berkata...

heng..ayah oyakkomok ngah..lama xtgk heng...skalo tgk dgn paka kain plikat jah,,pah jupo dgn heng situ,dia kato besar dh heng,,pandao dah bergaya..andam kumis..... napok nomei jah hen g..hahahhahahah..baru dia tahu ak jate dia ado aura jgk..jange gallok po dia sudahlaa heng weh

ibrahim ghazali berkata...

hahahahahaha....ayoh kito tuh sokmo.. dio suko nyohor mung tahu

Catat Ulasan

 
Copyright (c) 2010 rimbun menghijau. Design by WPThemes Expert
Themes By Buy My Themes And Cheap Conveyancing.