Sabtu, 17 Mac 2012

berkahwin dengan sepupu

<script type="text/javascript" language="JavaScript" src="http://surah.my/4/23.js"></script>


pagi2 nim ambo dah menggatal, duk pikir kawin. bese la kan remaje hormon lebih siket :). bukan ape, pagi tadi pas baiki moto ambo gi ziarah mak sedare. duk bual2 terkeluar lah bab sepupu ambo yang bertunang minggu lepas. 

semua mak-mak sedare agak terkilan bab sepupu ambo tuh tak bincang pun ngn mereka pasal calon. tup-tup bawak rombongn meminang. 

lepas puas mengutuk, memfitnah, mengumpat sane-sini hehe. sampai la giliran ambo di ajukan soalan
mung ado gewe ko heng???
teringat lak kat fatimoh ex ambo dulu hehe. dengan pantas ambo nafi kan. kalu dulu ade lah sekang nim xade niat dah nak couple2 nim. nak couple ngn umi ambo kat umah jer. love u umi hehe~~

mak sedare ambo pun dengn tegasnye ( cewahh) kate die dah cop dah seseorang unutk ambo. haaah!!!! siape minah tuh???



@#$%^ anak !@#$%^& merangkap sepupu aku!!!



 ish tak boleh jadik nim.. dengan sedaya upaya ambo cube mengatakan tidak mungkin. what should i do :"(



tapi kalu nak diikut kan tak salah bernikah ngn sepupu, nabi pun nikah kan anak die fatimah ngn umi kalthum dekat ali bin abu thalib sepupu baginda. nabi sendiri pun nikah ngn sepupu baginda, zainab binti al-jahsyi.

ayat (surah ansisaa' ayat 23 kat atas tu pun tak masukkan sepupu sebagai golongan yang tak sepatutnya kawin. kan-kan, kire halal lah kawin sepupu nim.

tp islam tak galakkan sebab hubunagn kekeluargaan tak berkembang. hilang pulak sorang mak sedare ngn bapak sedare. kan jadik makin kurang tuh ahli keluarga.

kadang-kadang ambo rase macam nk kawin dengan anak yatim. kalau ambo kene kijer luar tinggal umi sorang-sorang umah. die boleh teman , jage, dan bantu umi ambo kat umah. raye pun tiap-tiap tahun leh balik umah hehe. tp bile pikir-pikir pulak orang kate kawin dengan anak yatim susah. tak kire la lelaki ke pompuan, bab mereka tak pandai k tunjukkna kasih sayang sebab mereka tak pernah rase kasih sayang (semoga ALLAH membantu anak-anak yatim).

bile pikir bab nim jadi pening lak kan :( ambo serahkan segale-galenye pada takdir ALLAH. sebab ambo yakin ALLAH lebih tahu ape yang terbaik untuk diri ini.


p/s : jom kawin unutk elak maksiat emmm~~~

1 orang mengomen:

SHAFIDA berkata...

xsohla..ingt kes kita nih......jadi gapo2 gak...xputus jgk..jangela ambik keturunan angin taufan po kito jgk...

Catat Ulasan

 
Copyright (c) 2010 rimbun menghijau. Design by WPThemes Expert
Themes By Buy My Themes And Cheap Conveyancing.