Ahad, 18 Mac 2012

Latihan Industri yang membosankan





Sekang ni ambo sedang berLI (latihan industeri) kat salah satu jabatn kerajaan. kalu dulu jabatan kat jabatan kerajaan budak berLI tak ade alaun, sekarang nim alhamdulillah dapat la jugak rm15 sehari :). 

tapi tak tahu lah aku ni layak ker dapat rm15 sehari tuh, mane tak nyer datang selalu lewat jer :p. dekat punch card berturut-turut merah, dah macam qong xi fakcoi dah. hehe (sory bos).

LI ni memang membosan kan kalu korang masuk jabatan kerajaan sebab mereka tak akan bagi korang tugas. kat sini die nak korang kenal pejabat jer. mereka tak akan bagi korang tugas sebab korang masih lagi undergraduet, tak ade pengalaman kate mereka. (memang aku tak tahu ape-ape pun)

jadi nasihat aku pada mana-mana yang nak buat latihan industeri kat jabatan kerajaan kene rajin carik kerje. jangan pulak sampai kerje kerani pun korang tolong buat. kene pandai carik kerje yg berkaitan dengan korang la. 

jangan jadik kere sumbang, try bergaul ngan sebanyak mumkin pekerje. selami skop kerje mereka, tp jangan la pulak dilebel busy body. nanti mereka kate korang nim poyo lak. baik jadik budak bodoh dan amat-amat memerlukan bimbingan dan bantuan. 

tp kalu cakap memang mudah kan, nak buat tu yang susah. aku pun hampir-hampir mati kebosanan dalam nih. nasib baik ade abg-abg yg sporting :) leh la jugak wat bual. aku ade gak try mintak kerje tapi tak dibagi.mungkin bab memang aku nim tak ade kemahiran kot.

boooooosaaaannn~~ kan-kan. tapi kawan-kawan aku kat negeri lain ok la pulak. tak ade la kebosanan macam aku kat sini. tngok sempat lagi aku update blog nim .

 
p/s : jom tido semua hehe.. baru tak bosan kan2

0 orang mengomen:

Catat Ulasan

 
Copyright (c) 2010 rimbun menghijau. Design by WPThemes Expert
Themes By Buy My Themes And Cheap Conveyancing.