Khamis, 14 Mac 2013

mimpi mengulit, insan tergolek

salam :)

selamat mlm semua, sekang n baru jam 3.29 a.m. (waktu malaysia), aim back after a few month of slumber. walaupun kat malaysia n tak ade 4 musim tp aku tetap berhibernasi, dlm kate lain "tido" dlm diri sendiri.

mungkin korang tak paham tp tu la hakikat,
aku laro jer 2-3 bulan nih. lupe sape diri ini sebenarnye. lupe akn tanggungjawab.

laro diulit mimpi indah dunia yang pada zahirnya adalah hanya sebuah angan2 yg langsung tak kesampaian.

laro pada dunia yang penuh penipuan.
laro dengan nafsu ammaroh katenye al-imam al-ghazali rahimahullah.

kadang-kadang terdetik dihati kenape aku nak terus lara macam n. kenape ak nk terus seronok diulit mimpi duniawi yg berbohong semata? tp kelaroaan aku tetap berterusan.

kenapa ini terjadi kepada segelintir ummat seperti aku, padahal yakin dan percaya bahawa itu semua bohong semata... adakah aku rela diperbodohkan?

sampai bila aku nk diulit lara ini? tanya hati. sbb fitrah manusia n suci. kalu bertanye setiap hati2 yg bernyawa walau sejahat mana sekalipun die, firaun laknatullah? mahathir bapa penindasan? najib pembunuh? rosamah berpuaka? atau mana2 ahli umNO yang totok. dalam hati mereka semua membenci kejahatan yg mereka lakukan.

persoalannya kenape?
mungkin kerana sudah terlampau asyik dan selesa diulit mimpi palsu. persolan ini perlu dirungkai bersame. agar kita, agar mereka, agar aku bebas dari belenggu dunia dan berjalan menuju akhirat...amin insyallah :)
syurga nan indah,

lebih indah dari segala yg terbayang dek mata.
lebih indah dari yang terdengar dek telinga.
lebih indah dari yg terlihat dimata,
lebih indah dari yang terase...

itulah die jannah dambaan sang fakir duniawi :)

2 orang mengomen:

iMah berkata...

kaaaaan..
aku pun terkadang terpikir, nape aku buat sume perkare yang menyumbang doso.. walhal aku tau itu sumo doso belako..apsal aku meneruskan perbuatan aktiviti pemikiran imigasi ke ape bagai ke, kenape kenape?

ibrahim ghazali berkata...

emm bace entry terbaru aku mah..ak rungkai semua persoalan kat situ :)

Catat Ulasan

 
Copyright (c) 2010 rimbun menghijau. Design by WPThemes Expert
Themes By Buy My Themes And Cheap Conveyancing.