Sabtu, 8 Jun 2013

UMNOngok yg menyampah sampah



Assalamualikum celamat petang kengkawan moga petang ni korang sume termasuklah aku kat sini mendapat hidayah dan petunjuk dari ALLAH. Agar kite semua tak tersesat dari lebuh raya NYA yg terbentang luas lagiu lurus kat hadapan kite neh.

Dlm manyak-manyak bende la kan yg aku nk tulis, ari ni pasal UAI. Ade la satu gambor tuh yang UAI bukak pintu kete Ferrari. Ape jauk2 UMNO badigol cakap:
                 “kaye makan duit org derma masjid”

Bila tengok gambo ustaz azhar tambah sorang lagi bini, juak2 UMNO badigol cakap :
                “amboi kawin ngan anak dare”

Tak tahu lah ape ke bengap nyer puak badigol nih, orang pakai kete besar die marah, orang tambah bini pun die sibuk2 duk marah. Lantak org lah nk pakai kete ape pun, nk duk rumah besar mane pun, nk kawin 3 ke 4 ke tu die punye pasal. 

Dah semua tu dari rezekiyang halal, perbuatan tu dari perbuatan yang halal, ALLAH redho cukup lah. Yang kome duk sebor pitnah yang tak tahu mane tuh, yang taka de bukti satu pun kesana-kemari tu ape kehe nyo???

Pemimpin hangpa yang kaya raye tuh tak dipersoalkan pulak? 

Taib Mahmud yg kaya sampai nk mengalahkan Ratu Elizebeth tu tak pulak korang nk selak tepi kain die.


Ank Mahathir sampai leh beli kete palling mahal dunia tuh korang wat tak nmpak jer. Duk menege arak korang halalkan jer.


Khir Toyol yg terbukti rasuahnyer tuh korang memekak jer.
Shahrizat wat lari pitih untuk ternak lembu tu korang pandang sebelah mate tu ape kebondo nyo??


Aih, eden kalu duk piker [asal kome nih naik berapi kepalo ni eh. Bodoh tu tahap tak tahu nk habaq doh, kalu kater bodo mcm orang hutan korang maroh, tp tu la hakikatnye.
Mato tuhan bg bukannyo nk bukak luas2.

p/s: kalu tuhan dah patri pintu hati tak ade sape leh bukak (nauzubillah)

0 orang mengomen:

Catat Ulasan

 
Copyright (c) 2010 rimbun menghijau. Design by WPThemes Expert
Themes By Buy My Themes And Cheap Conveyancing.